Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Σημαντική αναβάθμιση για το Μετρό της Αθήνας

Ένα σημαντικό έργο εκσυγχρονισμού του Μετρό της Αθήνας μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, καθώς εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» η αναβάθμιση δώδεκα συρμών που εξυπηρετούν τις Γραμμές 2 και 3, μαζί με παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης στο δίκτυο. Η σχετική απόφαση ελήφθη από τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Γιώργο Κώτσηρα, με δικαιούχο του έργου τη ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ). Το έργο διαθέτει συνολικό προϋπολογισμό 149,5 εκατ. ευρώ, ενώ η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη από το Ταμείο Συνοχής ανέρχεται σε 120,6 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της παρέμβασης θα αναβαθμιστούν δώδεκα συρμοί της πρώτης γενιάς του Μετρό, οι οποίοι κυκλοφορούν από το 2000 στις Γραμμές 2 και 3. Παράλληλα, θα εγκατασταθούν για πρώτη φορά σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, βελτιώνοντας σημαντικά τις συνθήκες μετακίνησης για τους επιβάτες, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανακαίνιση τεσσάρων υποσταθμών έλξης της Γραμμής 2, καθώς και την εγκατάσταση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας, τα οποία θα επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του δικτύου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο εκσυγχρονισμός των συρμών αναμένεται να ενισχύσει την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα των γραμμών, προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση στους καθημερινούς χρήστες του Μετρό, ενώ ταυτόχρονα επιδιώκεται η προσέλκυση περισσότερων επιβατών από τα ιδιωτικά οχήματα προς τα μέσα σταθερής τροχιάς. Η παρέμβαση εντάσσεται στη συνολικότερη στρατηγική αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με στόχο πιο σύγχρονες, ενεργειακά αποδοτικές και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές για τους πολίτες.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.alphafreepress.gr/2026/06/19/oikonomia/simantiki-anavathmisi-gia-to-metro-tis-athinas/ ανήκει στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | Alphafreepress.gr .