Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Πληρωμές αγροτών τη Δευτέρα μέσω ΑΑΔΕ – Έρχεται και η ενίσχυση 20 εκατ. ευρώ για τους ρυζοπαραγωγούς

Τη Δευτέρα 29 Ιουνίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το μεγάλο πακέτο πληρωμών προς τους αγρότες, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, μιλώντας το πρωί του Σαββάτου στην ΕΡΤ. Ο υπουργός ανέφερε ότι οι πληρωμές θα γίνουν μέσα από τη νέα δομή της ΑΑΔΕ και όχι μέσω του παλαιού συστήματος του ΟΠΕΚΕΠΕ, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να χτίσει έναν πιο αξιόπιστο και διαφανή μηχανισμό καταβολών. «Το μεγάλο πακέτο πληρωμών θα γίνει τη Δευτέρα. Πιστεύω ότι θα εκπλήξουμε θετικά με το ποσό της Δευτέρας», δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η διαδικασία εντάσσεται στη νέα αρχιτεκτονική πληρωμών που διαμορφώνεται «με υπομονή και επιμονή». Παράλληλα, ο κ. Σχοινάς ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα ή την Τρίτη θα καταβληθεί και η ενίσχυση ύψους 20 εκατ. ευρώ προς τους ρυζοπαραγωγούς, μέσω de minimis. Όπως εξήγησε, η συγκεκριμένη στήριξη συνδέεται με τις ζημιές που υπέστη ο κλάδος τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας πιο συνολικής λύσης μέσα από πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης.

Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση του συστήματος πληρωμών, ο υπουργός υπογράμμισε ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν, καθώς αποτελούν τον μόνο τρόπο για να διασφαλιστεί ότι τα χρήματα θα φτάνουν στους πραγματικούς δικαιούχους. Όπως είπε, οι αγρότες που δικαιούνται τις ενισχύσεις «δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα» από τη νέα διαδικασία. Αντίθετα, στόχος είναι να γνωρίζουν με σαφήνεια τι ποσά λαμβάνουν, πότε τα λαμβάνουν και, σε περίπτωση που δεν πληρώνονται, ποιες διορθώσεις απαιτούνται. Ο κ. Σχοινάς αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα αντιμετώπισης του λαγοκέφαλου, επισημαίνοντας ότι η αποζημίωση για τους ψαράδες θα ανέρχεται στα 5,33 ευρώ το κιλό. Όπως διευκρίνισε, πρόκειται για καθαρή τιμή που αφορά τους αλιείς οι οποίοι απομακρύνουν τα συγκεκριμένα ξενικά είδη. Αν χρειαστεί, το μέτρο μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας, σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος. «Οι ψαράδες θα πιάνουν, οι περιφέρειες θα κάνουν τα επόμενα βήματα και εμείς θα πληρώνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.alphafreepress.gr/2026/06/27/oikonomia/pliromes-agroton-ti-deytera-meso-aade-erxetai-kai-i-enisxysi-20-ekat-eyro-gia-tous-ryzoparagogous/ ανήκει στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | Alphafreepress.gr .