Skip to content
Διάρκεια άρθρου: Λιγότερο απο 1 λεπτό Λεπτά

Ακίνητα: Φόρος μεταβίβασης 15% για αγοραστές εκτός ΕΕ από το 2027 – Ποιοι επηρεάζονται

Google Button Κάντε TO BHMA προτιμώμενη πηγή

Επίσης όπως αναφέρει η CEO της Premier Realty το μέτρο θα επηρεάσει πιο πολύ τους αγοραστές εκτός ΕΕ που αγοράζουν ακίνητα μεταξύ 250.000-800.000 καθώς για αυτούς το επιπλέον κόστος του φόρου αλλάζει τελείως το πρίσμα της απόδοσης (ROI) της επένδυσης.

Η αγορά πολυτελών ακινήτων στην Αθήνα δεν θα καταρρεύσει· απλά θα γίνει πιο σύνθετη, γραφειοκρατική και ακριβή σε επίπεδο νομικής υποστήριξης, μετατοπίζοντας τη ζήτηση από τα φυσικά πρόσωπα στα εταιρικά σχήματα.

Στον Καναδά, όταν η επαρχία της Βρετανικής Κολομβίας επέβαλε το 2016 φόρο 15% σε ξένους αγοραστές στο Βανκούβερ (ο οποίος αργότερα ανέβηκε στο 20%), το μερίδιο των ξένων αγοραστών στις συναλλαγές της περιοχής υποχώρησε απότομα μέσα σε λίγους μήνες, ενώ σε γειτονιές όπου η ξένη ζήτηση ήταν ιδιαίτερα υψηλή, οι τιμές κατοικιών επιβραδύνθηκαν αισθητά περισσότερο σε σχέση με τον υπόλοιπο δήμο.

«Παρακολουθούμε με προσοχή»

«Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή τις εξελίξεις και τυχόν μεταβολές που ίσως προκύψουν κατά το στάδιο της νομοθέτησης του μέτρου αυτού. Μία τέτοια διαφοροποίηση θα μπορούσε να είναι π.χ. η εξαίρεση περιοχών που βρίσκονται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, που εκ των πραγμάτων, δεν δέχονται στεγαστική πίεση. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε μια επιτάχυνση στη λήψη αποφάσεων από αγοραστές που προέρχονται από χώρες εκτός Ε.Ε. τους επόμενους μήνες», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Elxis Γιώργος Γαβριηλίδης.

Ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα, με βάση τα παραπάνω στοιχεία, είναι ότι το αγοραστικό ενδιαφέρον από χώρες εκτός Ε.Ε. δεν ανακόπηκε μετά την αύξηση των ελάχιστων ορίων επένδυσης μέσω του προγράμματος Golden Visa, που θεσμοθετήθηκαν από το 2024 και μετά. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι, πλέον, οι άνθρωποι αυτοί εκδηλώνουν πραγματική επιθυμία για την απόκτηση εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα, χωρίς να τους ενδιαφέρει η διασφάλιση άδειας διαμονής. Άλλωστε, μόλις το 11% των πελατών εκτός Ε.Ε. της Elxis το 2026, επέλεξε να κάνει χρήση του προγράμματος της Golden Visa. Υπενθυμίζεται ότι για τα ακίνητα που βρίσκονται εκτός των δύο μεγάλων αστικών κέντρων (Αττική και Δήμος Θεσσαλονίκης), αλλά και των μεγάλων νησιών, το όριο για τη λήψη άδειας διαμονής μέσω της Golden Visa, έχει αυξηθεί από τα 250.000 ευρώ στα  400.000 ευρώ.

Πηγή: ot.gr

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.tovima.gr/2026/10/04/finance/akinita-foros-metavivasis-15-gia-agorastes-ektos-ee-apo-to-2027-poioi-epireazontai/ ανήκει στο Οικονομία – ΤΟ ΒΗΜΑ .

‹ ›